آ
-
آمادگی برای آموزش معلمان
بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]
-
آموزش جمعی
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
آموزش دستور و واژگان زبان
تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبانشناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]
-
آموزش زبان
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]
-
آموزش زبان انگلیسی
پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]
-
آموزش زبان انگلیسی
مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]
-
آموزش زبان تمرین محور
آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]
-
آموزش زبان دوم
نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]
-
آموزش زبان مبتنی بر تکلیف
جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به عنوان آموختنی به کمک برنامهریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]
-
آموزش زبان مبتنی بر مفهوم
اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبانآموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بیکرانگی» به زبانآموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]
-
آموزش زبان مبتنی بر مفهوم
تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبانشناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]
-
آموزش زبان مبتنی بر مفهوم
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]
-
آموزش مبتنی بر مفهوم
اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبانآموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بیکرانگی» به زبانآموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]
-
آموزش معلمان انگلیسی
بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]
-
آموزش معلمان بینالمللی
بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]
-
آموزش منتقدانه
پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]
-
آموزش نظری سیستمی
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]
ا
-
ابزارهای یارانه ای ترجمه
مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]
-
احساسات زبان دوم
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]
-
ادبیات کاربردی
مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]
-
ارزیابی پویا
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]
-
اصلاحات آموزشی
بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]
-
اغواگری
مطالعهای درباره هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیهسازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]
-
اقدامپژوهی مشارکتی معلمان
خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگیها و بینشها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]
-
امر واقع
رویارویی با امر واقع نشانهشناسی سایبر در کتابهای آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
-
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]
-
انگلیسی به عنوان زبان مشترک ارتباطی
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
انگیزش در زبان دوم
انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسبپذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]
ب
-
باورهای معلمان
بررسی اصلاحات در باورهای آموزشی معلمان: مقایسه معلمان پیش از خدمت و معلمان تازه کار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 55-75]
-
بدو خدمت
بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]
-
برنامه ریزی قبل از اجرای تکلیف
جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به عنوان آموختنی به کمک برنامهریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]
-
برنامۀ آموزش زبان
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
بسندگی
بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]
-
بودریار
مطالعهای درباره هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیهسازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]
-
بیمعنایی
رویارویی با امر واقع نشانهشناسی سایبر در کتابهای آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
پ
-
پارادایم
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
پایبندی عملی
پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]
-
پراکسیس
خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگیها و بینشها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]
-
پسامتد
پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]
-
پیشسویه و ناکامل
اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبانآموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بیکرانگی» به زبانآموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]
ت
-
تحقیق کیفی
معرفی کتاب: روشهای متنوع انجام تحقیقات کیفی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 269-272]
-
تحلیل گفتمان آکادمیک
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]
-
تخصیص نوبت
جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به عنوان آموختنی به کمک برنامهریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]
-
تغییر علمی
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
تفکر پیشپارادایم
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
توسعه زبان دوم
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
ج
-
جهان بینی
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
چ
-
چندسوادی
خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگیها و بینشها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]
د
-
دانشجو معلم
بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]
-
دانشچویان کارشناسی ارشد رشته آموزش انگلیسی بعنوان زبان خارجی
سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]
-
دانشگاه فرهنگیان
بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]
-
دستاورد یادگیری
سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]
-
دیدگاهها
بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]
ر
-
راهبردهای یادگیری
سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]
-
رشته ی دانشگاهی مستقل
آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]
-
رشته ی دانشگاهی وابسته
آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]
-
رهیافت پزوهشی
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]
-
روانشناسی مثبتگرا
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]
-
روش تحقیق
معرفی کتاب: روشهای متنوع انجام تحقیقات کیفی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 269-272]
-
ریچارد سوم
مطالعهای درباره هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیهسازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]
ز
-
زبان اول
بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]
-
زبان شناسی شناختی
تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبانشناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]
-
زبانشناسی شناختی
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
زبانشناسی کاربردی
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]
-
زبانهای بومی
خوانش انکساری چندسوادی، اقدام پژوهی مشارکتی معلمان و نظریه فعالیت تاریخی فرهنگی: درهم تنیدگیها و بینشها در آموزش زبان بومی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 107-131]
-
زندگی برهنه
رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]
س
-
سبک های یادگیری
سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]
-
سرسختی زبان دوم
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]
-
سناریو تعامل استراتژیک پویا
جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به عنوان آموختنی به کمک برنامهریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]
-
سه سویه سازی
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]
ش
-
شایسگی ها
مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]
-
شبیهسازی
مطالعهای درباره هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیهسازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]
-
شکسپیر
مطالعهای درباره هنر اغوا در نمایشنامه ریچارد سوم: تحلیلی بر شبیهسازی استادانه شکسپیر از دیدگاه بودریار [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 235-249]
-
شکل زندگی
رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]
ع
-
عاملیت
بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]
-
عشق آگامبنی
رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]
ف
-
فراگیران زبان خارجی
بررسی نقش سطح بسندگی زبان فراگیران ایرانی زبان خارجی در دیدگاه آنها نسبت به استفاده از زبان اول در بافت آموزشگاهی: مطالعه ترکیبی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 9-31]
-
فراگیری زبان دوم
معرفی کتاب: روشهای متنوع انجام تحقیقات کیفی [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 269-272]
-
فراگیری زبان دوم
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
فرضیه نگره
اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبانآموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بیکرانگی» به زبانآموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]
-
فرضیۀ وجه
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
ق
-
قیاس ناپذیری
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
ک
-
کوهن
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
گ
-
گفتگوی بین نظریه ای
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
گفتگوی مشارکتی
آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]
-
گفتمان آکادمیک
ما نیازمند افق های نو هستیم: در جستجوی گزینه هایی جهت سهسویهسازی مطالعات گفتمانهای آکادمیک [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 251-268]
ل
-
لاکان
رویارویی با امر واقع نشانهشناسی سایبر در کتابهای آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
م
-
ماتریس رشته ای
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
مدرسان ایرانی زبان انگلیسی
پایبندی عملی مدرسان ایرانی زبان انگلیسی به پسامتد و آموزش منتقدانه [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 103-120]
-
مدل آموزشی برای ترجمۀ تخصصی
مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]
-
مدل اکولوژیک
بررسی اعتبار مدل اکولوژیکی عاملیت معلم برای دانشجو معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 161-184]
-
مغالطه ی تقلیل گرایی
آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]
-
مغالطه ی ضمیمه گرایی
آموزش زبان انگلیسی در نروژ: رشتۀ دانشگاهی مستقل یا رشتۀ دانشگاهی وابسته؟ [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 77-102]
-
ممارست تحصیلی
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]
-
مهارت نوشتن
آموزش مهارت نوشتاری دانشجویان زبان انگلیسی در پرتو گفتگوی مشارکتی ترکیبی از روش تمرین محور: بررسی دستاوردهای یادگیرندگان و ادراک معلمان [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 141-160]
-
مهارتهای قابل انتقال
مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]
-
مهارتهای میان فردی
مهارت های میان فردی در شکل گیری توانش ترجمه: ارائۀ یک مدل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 185-198]
ن
-
نشانهشناسی سایبر
رویارویی با امر واقع نشانهشناسی سایبر در کتابهای آلیس [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 199-215]
-
نظام مدارس دوازده پایه ای
نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسبپذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
تلفیق و سازگاری نظریه اجتماعی-فرهنگی و زبانشناسی شناختی برای آموزش دستور و واژگان زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 85-106]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مشترک و نظریه اجتماعی-فرهنگی: یک رویکرد یکپارچه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 161-181]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
جمعی سازی سوگیری برای تخصیص نوبت به عنوان آموختنی به کمک برنامهریزی پیش از تکلیف [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 133-160]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
نظریه اجتماعی-فرهنگی
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
-
نظریه پیچیدگی / سیستمهای پویا
انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسبپذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]
-
نظریه سیستمهای پیچیدۀ پویا
تأملانی بر مقالات ویژهنامه و اهمیت تفکر پیش پارادایم در حوزه فراگیری زبان دوم [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 205-231]
-
نظریه فعالیت
انگیزش در زبان دوم از منظر نظریه اجتماعی-فرهنگی و نظریه پیچیدگی/سیستم های پویا: بررسی تناسبپذیری دو نظریه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 31-61]
-
نظریه کنترل ارزش
بررسی رابطه بین سرسختی و ممارست آکادمیک در بین زبانآموزان دبیرستانی ایران از منظر روانشناسی مثبتگرا و نظریه کنترل ارزش [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 121-139]
-
نظریۀ فرهنگی اجتماعی
نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]
-
نگره
اثر آموزش زبان مبتنی بر مفهوم بر یادگیری «نگره» توسط زبانآموزان مبتدی: شواهد تجربی مقدماتی مبنی بر اثرپذیری کمتر آموزش مفهوم «بیکرانگی» به زبانآموزان مبتدی از نگرۀ واژگانی [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 63-84]
و
-
وحدت فکر و زبان
نظریه اجتماعی-فرهنگی ویگوتسکی برای زبان آموزان زبان دوم: پرداختن به قابلیت های همسان با برنامه های درسی عمومی مدرسه محور [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 183-204]
-
ویگاتسکی
مصاحبه با پروفسور بهروز عزبدفتری [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 5-7]
-
ویگوتسکی
نظریه اجتماعی-فرهنگی، گفت و گوی بین نظریهای و قیاس(نا)پذیریهای حوزۀ فراگیری زبان دوم: دیباچهای بر ویژهنامه [دوره 11، شماره 2، 1402، صفحه 1-30]
ه
-
هرآنچه هستی
رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]
-
هومو ساکر
رمان زوال جمعی: هویت های پیش ساخته، خلأ معنوی و زندگی طرد شده در «عصر یخبندان» اثر مارگارت درابل [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 217-233]
ی
-
یادگیری الکترونیکی
سبک ها و راهبردهای یادگیری دانشجویان کارشناسی ارشد آنلاین با موفقیت بالا و پایین [دوره 11، شماره 1، 1402، صفحه 33-54]